Trådgardiner kan man ha till mycket! 

Som jag tidigare skrivit om så har jag lite överallt läst om att man kan ha en trådgardinen ”Lil” (som just nu kostar enbart 29 spänn paret!) från Ikea som skydd mot kålfjärilen. Fiberduk hade jag för något år sen. Det skyddade för all del mot kålfjärilen men då invaderades jag ju av sniglar istället. Förra året lyckades jag hålla sniglarna lite på stången men då odlade jag ingen broccoli så i år, ja då odlar jag igen det med både broccoli, grönkål och kålrot. Lika bra liksom eftersom jag är en sann plats-optimist. 😁 

 Det ser lite lustigt ut med tälten. Lite Lilla huset på prärien-känsla! 😜 

Men jag har inte bara Lil i trädgården utan jag har även en trådgardin jag fått av min vän A. Rätt kärt med blommigt mönster inte sant? Jag har fäst gardinerna med en bit trädgårdsslang som jag öppnat upp; 

Ett knep jag nog såg på Facebook, himla fiffigt måste jag säga! 

För övrigt så skördade jag årets första rädisor (sådde dom i mars i en av pallkragarna ihop med spenat) ikväll; 

Det är något visst med årets första mjälla rädisor. 😋 Och så klippte jag två små sniglar…. 

Vilket påminner mig om att det är dax att beställa nästa omgång Nemaslug… 

Ha en fortsatt fin kväll! 

Kommentera

