Jag har fĂ„tt hem ett Monster! đŸ’š

Jag har ju snöat in pĂ„ det hĂ€r med krukvĂ€xter (oxĂ„) och jag behövde inte spana runt sĂ„ lĂ€nge pĂ„ sociala medier för att inse att jag ”mĂ„ste” ha en monstera.  En monstera kan bli som namnet antyder ett riktigt monster till krukvĂ€xt om den bara fĂ„r rĂ€tt omsorg. 

Bild frÄn Pinterest

SĂ„ tĂ€nker min glĂ€dje nĂ€r jag fick syn pĂ„ ett gĂ€ng exemplar av monstera pĂ„ Hornbach nĂ€r vi var dĂ€r för att handla jord. Jag har tidigare bara sett monstera-plantor för ett par hundralappar sĂ„ nĂ€r dom idag kostade 59 kr kĂ€nde jag att det liksom bara att slĂ„ till. 😆 


Bladen pĂ„ alla plantorna var en aningen tilltufsade, liksom lite solbrĂ€nda och det var antagligen dĂ€rför priset var lĂ€gre men jag bangar inte för en sĂ„n sak. Jag letade upp den som var minst skadad pĂ„ sina blad, lyfte upp plantan ur krukan och synade rötterna och eftersom allt sĂ„g ok ut sĂ„ slog jag till. Vi fĂ„r vĂ€l se om jag kan vĂ„rda den sĂ„ ömt? 😜  


Se sĂ„ bra den passar pĂ„ pallen i hörnan vid min sĂ€ngsida? Det var liksom det jag visste! 😁 

Hoppas ni haft en bra söndag! 

2 reaktioner pĂ„ ”Jag har fĂ„tt hem ett Monster! đŸ’š

  1. Monstera tycks vara en evighetsvÀxt. Jag har haft en i 50 Är! Den fick jag av min mamma som i sin tur fÄtt den av sin moster. Jag skall villigt erkÀnna att jag inte har skött om den sÀrskilt vÀl, men den har förökat sig sÄ nu har jag tre stycken. De kan ju ta ganska stor plats. sÄ jag försöker hÄlla efter de sÄ att de inte skall breda ut sig för mycket. FÄr nÀstan dÄligt samvete för att jag inte har planterat om den i Är, men det kommer i alla fall nya blad.

    HĂ€lsningar
    Birgitta

    Gilla

    • Har du tre? Varav en Ă€r 50 Ă„r?? SĂ„ frĂ€sigt! De dĂ€r m evighetsvĂ€xt gillar jag! Hihi

      Ha de fint! Veronica

      Gilla

Kommentera

