Hemligheter små – Ett boktips!

Från gårdagens hårdkokta deckare till en ljuvlig romance i ”Hemligheter små” av svenska Christina Schiller.

img_3365

Det poppar upp duktiga svenska romance-författare lite allt eftersom nu tycker jag, vilket ju är fantastiskt roligt. Jag har läst två andra böcker till av svenska romanceförfattare, jag ska återkomma till dom i andra inlägg.

När det gäller ”Hemligheter små” så läste jag den via Storytel på plattan men den finns att köpa ute i affärerna, jag såg den på Harlequin-hyllan på ”mitt” Maxi i förra helgen. Däremot finns den, åtminstone inte än, på biblioteket här i Helsingborg. Vilket inte är helt ovanligt när det kommer till romanceböcker, den avdelningen är i princip obefintlig på Helsingborgs bibliotek. Vilket oxå är en av anledningarna till att jag har Storytel, där finns massor med Harlequin/romance enormt.

På Maxi stod ”Hemligheter små” i sällskap med Nora Roberts och den platsar där utan vidare. ”Hemligheter små” är verkligen en riktig romancepärla som har allt; ljuv romantik, intriger som håller en fast och, icke att förglömma, ångande sex som får en att flina brett! Just sex-biten kan ju få en att antingen himla med ögonen åt det banala och osannolika eller som jag när det gällde sexet i den här boken, le nöjt åt sex som målas upp som både rimlig och alldeles fantastisk.

Saxat från HarpercollinsNordic;

Tiden har stått stilla i den värmländska småstaden Forsberga. Men för Alexandra är ingenting sig likt.

För tio år sedan lämnade Alexandra sin hemstad. När hennes mamma blir sjuk tvingas hon återvända – till barndomsvännen Daniel, till blomsteraffären hon älskade men också till de smärtsamma minnen hon flytt från.

Mötet med det förflutna rör upp starka känslor och dessutom visar det sig svårare att bevara gamla hemligheter än hon trott …

Gillar ni bra romance så läs ”Hemligheter små”. Christinas debut är välskriven med ett bra språk som flyter lätt och ledigt genom hela boken och jag ser verkligen fram emot fler böcker av henne.

Ha en fin fredag!

 

 

En reaktion på ”Hemligheter små – Ett boktips!

Kommentera

