Nytt i fönsterkarmen! 

Jag har ju via Instagram förälskat mig i en krukväxt som heter ”Elefantöra”. En riktig klassiker till växt tydligen. Men ny för mig så gissa om jag blev glad när jag fyndade en vissen stackare till elefantöra plus en bergpalm för det mycket rimliga priset 15 riksdaler styck i lördags! Och mer var dom helt ärligt inte värda för dom var rätt hyfsat  bortglömda i en vrå på en plantskolish (dom har nog det mesta på det stället…) utanför stan. 

Dessutom fyndade jag en pall på Erikshjälpen! Tänkte måla om den vid tillfälle. Perfekt att ha krukväxter på här inne. Ifall nu fönsterkarmarna skulle bli fulla. Och det är nog inte omöjligt att dom blir det. Eventuellt. 😜

Hur som. Både elefantörat och bergpalmen fick ny jord och bättre krukor och verkar trivas ypperligt här hos oss! 

Sen var jag ju på Ikea igår och då fullkomligen skrek den här kallan på mig! 

Och min tålmodige make bara skakar på huvudet åt mig… 😆 Nå. Jag tänker ta det lilla lugna på inköpsfronten ett tag. Om nu inte någon planta står och skriker på mig någonstans. Eller om jag får en stickling av någon. Då kan man ju inte säga nej precis. Inte sant? 😉 

Kommentera

