Inget & mycket på samma gång… 

En del dagar är tyngre på något sätt. Jag har mått bra i själen rätt länge nu men den här veckan har varit tung. Både rent praktiskt (körförbud på bilen, avliva Kisen & så att stopp i köksvasken. Både bilen & vasken är åtgärdat nu tack & lov. Sorgen efter Kisen däremot.. nå.. det kommer att ta sin tid.) men även fysiskt då jag haft rätt ont. Jag snurrar lätt ner mig i en negativ spiral. Dumt. Och jag vet vad jag borde göra, vad jag MÅSTE göra men därifrån till att verkligen göra något, det steget kan vara svårt att ta. 


Hur som helst; när jag mår röv går jag ut i trädgården & växthuset. Där ute stängs allt dåligt av och jag bara är. Jag krattar gräsklipp, ordnar med sticklingar av hösthallon & skolar om småplantor. Och huvudet stänger ner, äntligen. Jag blir bara jag, det är befriande. 


Skolade bland annat om mina vintersådda solrosor av sorten ”Teddybear”. En underbar solros som är liten & kompakt. Perfekt att ha som avdelare i köksträdgården, som jag hade förra året eller i krukor med andra sommarblommor. Rekommenderar den varmt! 

Bild från Impecta.se

Har ingen riktigt bra bild på det från förra året (hur jag nu lyckades missa ta kort på det??) men man ser lite gult skimra till i odlingslådan längst till höger i bild. Då fick Teddybear vara avdelare mellan purjolök och gul lök, så snyggt! 

Väl inne mår jag aning bättre. Lite mer i balans. Som alltid efter några timmar i min älskade täppa. ❤

Kommentera

