Med deras tassavtryck för evigt på våra hjärtan… 

Under veckan som gått blev min katt här hemma allt sämre. Kisen började bli till åren & när inte tisdagens besök hos veterinären gav resultat, tog jag idag det värsta och viktigaste, beslutet en djurägare måste ta; det var dax att låta Kisen somna in. 

Ni vet, jag hade förmånen att få adoptera Kisen knappt ett år gammal från Kattkommando Syd. Han hade hittats i ett soprum, oönskad och mer vild än tam. Tam blev han ganska så snabbt men inget kunde ta de vilda ur honom. Tillsammans har vi ägnat oss åt mycket och avancerat soffhäng. Favoriten var att ligga på min mage. 

Kisen kunde komma strosande över gräsmattan & liksom sträcka sig upp mot mig på sina bakben så jag skulle plocka upp och krama honom. När jag kallade på honom kom han jamande galopperande med svansen stöddigt rakt upp, han visste att det vankades godsaker. 

Många gånger genom åren lyckades jag stänga in honom i förrådet, ja till och med ute i växthuset nu senast i vintras. Kisen liksom glad-kurrade till svar när jag pratade m honom. Man hörde tydligt tass-steg när Kisen kom gående över trägolven och han hade en förkärlek för i princip alla sorters pålägg. Han var inte så klapp-vänlig för andra människor bortsett från mig. Men  så fick ju just jag förmånen att få bli just Kisens matte. 

För tretton år sen var Kisen så välkommen hem till oss och idag.. tog jag farväl av en älskad familjemedlem. Jag har Kisens tassavtryck för evigt bevarat på mitt hjärta. Det ihop med andra fyrbenta vänner som genom åren har fått gå före vidare till Nangijala.  
Det är lika jävligt varje gång man tar farväl av sina djurvänner men en dag möts vi igen, tills dess har himlen fått en ny stjärna. 

En reaktion på ”Med deras tassavtryck för evigt på våra hjärtan… 

Kommentera

