Rond 1 med Nemaslug! 

Jag beställde ju Nemaslug för någon vecka sen (ni kan läsa om det HÄR) och i måndags vattnade jag ut första omgången av medlet på väl valda punkter i trädgården. Sniglarna har ju redan börjat tugga på mina små bleka sparris-skott. 😡

Jävla odjur! På ren svenska. Men nu så! Så här i häx-tider som det trots allt är, så blandade jag till en elak liten ”brygd”. 

Det kändes sjukt tillfredställande att vattna ut preparatet måste jag säga. Men så är jag väl en elak typ. 😈 Hur som helst så vattnade medlet (efter det att jag först låtit vattenspridaren jobba en kvart. Det är rätt torrt i jorden just nu.) ut i fyra omgångar för att ha lite koll på antalet kvadratmeter. 

Jag vattnade i pallkragarna och över sparrisen, så klart. Även bärbuskarna där jag kör täckodling fick sig en dusch. Vidare vattnade ut runt kragarna, i barkflis-randen så att säga, och i komposterna. Ny behandling om sex veckor. Jag har satt en påminnelse i mobilen, jag är ju rätt förvirrad, för att uttrycka det milt. 

Det här ska bli intressant att se om det blir ytterligare någon skillnad den här säsongen jämfört med förra. Och ännu mer året där innan då jag helt gav upp odlingen i juli på grund av sniglarna. 

Fortsättning följer som det så populärt heter…. 

Kommentera

