Skrivkurs…

Jag har alltid älskat att skriva. Och på sistone har jag rätt ofta funderat över mitt liv. 40års kris? Ja kanske. Trots att jag älskar mitt jobb så har jag svårt att se mig själv som undersköterska i 25 år till. Personalbristen och/eller besparingarna på just bemanningen tar liksom aldrig slut. Rent lönemässigt kan jag inte klaga. Efter 15 år ligger jag ungefär där jag borde legat redan för 10 år sen. 

Och om några månader fyller jag alltså 40 vilket förmodligen har bidragit till att jag mer aktivt funderar på om jag gör det jag verkligen vill göra just nu? Nej. Det gör jag inte. Så jag tänker söka till ett par distanskurser i att skriva med start i höst. OM jag kommer in så får vi se vart det leder, kanske ingenstans men då vet jag åtminstone. Framför allt får jag under ett år prova och se om det finns någon författare i mig. Att skriva ett blogginlägg eller att skriva längre än ett A4 med en röd tråd och få ihop ett slut där allt vävs ihop? Det är inget man bara gör men igår efter ett gäng timmar fick jag ihop ett arbetsprov dugligt nog att skicka in. Det behöver inte vara en bok. Bara ett utkast, ett prov på hur jag skriver. 

Och det är så jäkla läskigt!! Det här med att någon annan ska läsa det jag skriver? Bedöma det? Redan igår fick jag feedback av en följare på Insta. (En så grym kvinna som jag följt ett bra tag och som äntligen fått sin bok publicerad efter många försök, hon är grym; Josefine Sandblom
Vilket jag tackar för men oavsett är det läskigt. Det är på något sätt privat, kanske för att jag säger till mig själv att jag inte ska inbilla mig att jag är något. Samtidigt som jag försöker spotta upp mig. 

Det är en kurs på distans. Den kostar inte en massa och den finns för att jag ska LÄRA mig att skriva. Varken mer eller mindre. 

Fortsättning följer som det så bekant heter… 

Kommentera

