Nu jävlar kavlar jag upp ärmarna!

I år går jag all-in i kriget mot sniglarna om mina grönsaker, jag har beställt nematoder. Jag funderade på det förra året men det blev inte av men i år har jag redan dödat ett helt gäng slemmiga odjur så känner jag att det är ju inte fel att spetsa till kampen något. Så jag ska göra som Annika Christensen visar i videon här nedan;

Jag hittade Nemaslug till ett bra pris inne på Stick.se, där får man 15% rabatt på efterföljande beställningar av Nemaslug, för det är ju så att man måste upprepa behandlingen åtminstone två gånger, helst tre för att man ska få riktigt bra effekt. Jag får se hur många jag gör, det räcker kanske med två gånger efter som jag bekämpar på bred front med flera olika metoder runt mina pallkragar.

img_2697
En bred kant med barkflis runt pallkragarna verkar inte vara något sniglarna känner för att slemma över i första taget… 

Bland annat har ju vattenglas visat sig vara riktigt effektivt som en barriär sniglarna inte heller gärna vill ta sig över. Dock finns det alltid några ninjasniglar som trots allt tar sig förbi både min sekatör, barkflis och vattenglas. Och vi vet vid det här laget att det räcker med EN j**la snigel för att man inom loppet av några veckor ska ha en liten frisk och livlig koloni av slemmiga jävlar i pallkragen. Alltså bekämpar jag nu även de sniglar som faktiskt tagit sig förbi alla hinder och nu eventuellt lever och frodas i mina pallkragar.

Jag är fullt medveten om att även nyttiga sniglar tar stryk av nematoder men jag har så pass stor tomt och inte en enda av mina grannar verkar brysig nämnvärt om sniglar så de ofarliga sniglarna och mördarsniglarna har väldigt gott om områden dom får lov att härja fritt på oavsett. Så.. Det enda nackdelen med Nemaslug är att jag bara har hittat förpackningar som räcker som minst till 40 kvadrat och så många kvadrat har jag inte i pallkragar (inte än åtminstone…) men jag tänker att jag helt enkelt ger komposterna (rena snigelkuvösen men allt för bra för att vara utan ändå…) en omgång och rabatterna intill pallkragarna.

snigel_40
Klicka på bilden så kommer ni till produkten inne på Stick.se 🙂

Det är nästan så jag faktiskt tror att jag kommer att få en riktigt bra skördesäsong i år. 🙂

Ha en fin dag!

En reaktion på ”Nu jävlar kavlar jag upp ärmarna!

Kommentera

