Startitis. En bokmals värsta åkomma! 

Jag borde göra en himla massa. Som att vika tvätt, yoga, promenera och ett gäng andra saker till som ger grymma vuxenpoäng. 

Istället ligger jag i sängen med dagens andra kopp kaffe. 


Just nu lider jag av grov ”startitis”. Ett syndrom som drabbar alla bokmalar då och då. Man vet helt enkelt inte vilken bok i ens enorma läshög man ska börja på. Min virtuella bokhylla på Storytel är proppfull av böcker jag vill läsa. Idag släpptes till exempel ”Händig man sökes” av Jöns Hellsing, om några dagar släpps Camilla Läckbergs nya ”Häxan” och så finns ju alla romanceböcker. Läste till exempel OM Simona Ahrnstedt’s allra första bok ”Överenskommelser” under helgen som gick. Bara en sådan sak? Att jag läser OM en bok när jag har sjukt många böcker jag INTE läst alls och rimligen borde läsa i första hand?! Som en följd av startitisen så började jag igår lyssna på ”Jordbunden” som är en så kallad Storytel Original, den är med andra ord skriven för just Storytel och ljudboks-formen. Det är Eva Röse som läser upp den och jag fastnade rätt bra i den. Är på fjärde avsnittet nu. 

Klicka på bilden så kommer ni till seriens sida inne på Storytel.

 Och just för att jag inte riktigt vet vad jag ska läsa fast jag som sagt har sjukt många böcker på min ”att-läsa”-lista så tog jag, i lördags när jag var på bibblan, bara en bok från en av hyllorna inne på ung vuxen-avdelningen för att jag; A. Gillade omslaget. B. Gillar fantasyböcker. och C. Helt enkelt var TVUNGEN att låna något eftersom man kan inte gå från ett bibliotek utan att ha lånat en bok. (Ni som vet. Ni vet.

Så nu har jag alltså börjat på två böcker som jag egentligen inte borde börja på. På grund av startitis. I och för sig… så verkar det som att jag i båda fallen faktiskt ramlat över två riktigt bra historier så inget ”ont” som inte för något gott med sig. 

”Även en blind höna kan hitta ett korn”…. osv osv🐔👍🏻

Ha en fin måndag! ❤

Kommentera

