Vattenglas i kriget mot sniglarna!

Det har dykt upp en ny produkt på marknaden när det kommer till att bekämpa sniglarna; Snigelfärg

16266113_1352047641524357_1106949683999809524_n

Vilket är ett rätt snyggt sätt att paketera en gammal produkt som något revolutionerande. Vattenglas även kallat natriumsilikat har funnits länge, en gång i tiden användes det för att konservera ägg men numera används det mest till behandling av betong. Och för att bekämpa sniglar. Jag använde det för första gången förra året på mina pallkragar och det var mycket lyckat. Jag köpte min flaska i en färgaffär för runt en hundralapp och flaskan var väl på en liter ungefär.

261829

Företaget bakom ”Snigelfärg” har alltså paketerat en gammal produkt i en snajdig förpackning för ett högre pris per liter. Nu ska jag erkänna att jag inte hittat en prisuppgift på Snigelfärg så helt säker är jag ju inte men jag har väldigt svårt att tro att det är billigare än produkten man köper i färgaffären. Och var och en är fri att göra som man vill. Snigelfärg är trots allt förpackat i ett smidigt färdigt format, man slipper blanda ut vattenglas med lerpulver (vilket jag inte gjorde i och för sig…), det är bara att måla på där man vill ha det. Men man ska veta att det finns ett annat, troligen betydligt billigare alternativ, ett alternativ som dessutom funnits ett tag. Här är filmen som jag inspirerats av;

En reaktion på ”Vattenglas i kriget mot sniglarna!

Kommentera

