Kärlek och skandaler.. -Fyra boktips!

Många böcker kommer i serier. Så även de här fyra som jag tänker tipsa om idag, dom ingår nämligen i serien; ”Scandalous”. Något jag inte upptäckte förrän jag läst ”Storslagna skandaler”  och skulle lägga till den inne på Goodreads; den är nummer fyra i serien. Jaha.. liksom.. Jag har fått tipset om Caroline Linden inne på Instagram av romancekontot; @romanceeverafter (inspirerande konto!) och klickade hem en av hennes böcker utan att fundera mer på det. Varken inne på HarpercollinsNordic, Storytel eller Bokus uppges det att den ingår i en serie. Än är ju romance-genren relativt liten här i Sverige men jag kan ändå tycka att det är lite märkligt att åtminstone inte HarpercollinsNordic uppger det inne på sina sidor om böckernas? Dom står dessutom bakom utgivningen av Harlequin-böcker i Sverige. Och Harlequin är ju sjukt stora utgivare av romantiska böcker så HarperCollins om några borde ha den rätt enkla kollen på böcker som dom ger ut. Men som sagt, det kommer kanske?

3854d06244dd785b8f2869c2078a99e7

Hur som helst. Serien består av fyra böcker (eller egentligen är det sju böcker men bara fyra är utgivna i Sverige. De andra tre böckerna numreras som; 2,5, 3,5, och 4,5. Oerhört frustrerande då de här tre delarna inte är utgivna å svenska eller ens i Sverige. Skulle bra gärna vilja läsa de här böckerna oxå. Hoppas dom kommer på svenska så småningom… Eller så får jag klicka hem dom via Amazon.)  som man alltså då har störst behållning av att läsa i ordning. Man kan läsa dom separat och i oordning för i sig är böckerna avslutande men de olika karaktärerna återkommer i de olika böckerna och den mycket skandalösa och ekivoka bokserien ”50 sätt att synda” som läses av de olika huvudpersonerna finns med som en röd tråd i hela serien. Något man får en delvis förklaring på i bok fyra. Som jag då läste först. Jag är ingen ordningsslav men det är rätt irriterande. Så här ska man då alltså läsa dom (klicka på bilderna så kommer ni in på deras respektive sida inne på Harpercollins. Jag köpte ju den fjärde där men har sen läst de första tre som e-böcker inne på Storytel. Storytel har ett stort utbud av Harlequin-böcker vilket var en av de stora anledningarna till att jag startade upp ett konto där igen.) 

img_0842

img_2614

img_0846

img_0202

Serien är lättläst men välskriven, den är oerhört romantisk utan att bli fånig och den är passionerad på ett så där lagom pirrigt sätt. Kvinnorna är viljestarka, männen kloka och skurkarna väldigt skurkaktiga. Jag tycker väldigt mycket om den och ska man läsa bra historisk romance så kan jag varmt rekommendera dom. ❤

Ha en fin tisdag!

 

Kommentera

