Jag utan dig – Ett boktips!

Ikväll läste jag ut ”Jag utan dig” av den australienska romanceförfattaren Kelly Rimmer. Jag fick tipset om just den här boken inne på Instagram av @villivonkansbooks men tydligen är Kelly Rimmer lite av en storsäljare av romance. Trevligt, då har jag förhoppningsvis flera bra böcker att se fram emot!

img_2470

Saxat från Bokus;

Callum arbetar på en stor PR-byrå i Sydney och tar varje dag färjan hem till förorten Manly. En dag på färjan kommer han av en slump i samtal med Lilah, som är en engagerad jurist och miljökämpe, och detta första möte utvecklar sig snabbt till en stormig förälskelse. Ingen av dem tror egentligen på kärlek vid första ögonkastet, men de klickar helt enkelt med varandra.
Lilah försöker först kämpa emot med alla medel. Hon hittar på den ena ursäkten efter den andra för att inte låta känslorna ta över, men till sist ger hon upp och låter sig översköljas av kärleken. Allt ser ljust ut, och deras förhållande blir allt starkare. Men så kommer den dag då Lilah inte längre kan ignorera de sjukdomstecken som hon fruktat och hållit hemliga för Callum…

Den här boken jämförs med Jojo Moyes ”Livet efter dig” och har man läst den eller sett den på bio så vet man redan innan att man kommer att få tårkanalerna rensade. Och faktum är att jag sällan gråter när jag läser en bok, senast det hände var nog när jag läste just ”Livet efter dig” och nog är historierna lika varandra i mycket men samtidigt är det ändå två helt egna historier. Boken utspelar sig i Australien vilket jag tycker piggar upp, det är ovanligt, den är välskriven, humoristisk, romantisk, sorglig och väldigt vacker. Det är en kärlekshistoria som innehåller allt. Till och med ett lyckligt slut. På sitt sätt. På Lilahs sätt.

Läs den.

Kommentera

