Nya rätter med matrester: färs (del 1)

Jag äter ju allt mer vegetariskt, vill dessutom ogärna slänga rester så det här inlägget gillade jag skarpt. Jag vill prova att laga allt ihop!

 Jag har faktiskt inte provat Anammas vegofärs än men det ska jag ändra på inom det närmsta. Jag jobbar lite, eller helt ärligt, rätt mycket i motvind eftersom ingen i resterande av familjen tycker om eller är lockade av vegokäk men jag har åtminstone fått igenom en vegomåltid i veckan de veckor barnen är hemma. De barntomma veckorna är det rätt lätt. Jag och maken äter sällan kvällsmat tillsammans eftersom vi helt enkelt inte är hemma samtidigt om kvällarna. Det blir matlådor & lättare fika på kvällen för hela slanten. Men om jag lagar mat så blir de vegetariskt 99 gånger av 100 utan att jag ens reflekterar över det. När vi äter tillsammans på helgen så brukar jag kompromissa genom att äta fisk, möjligen ibland kyckling men det händer allt mer sällan det oxå. 

Hur som helst. Det här inlägget var toppen. Det gav mig idéer till flera rätter som jag bara måste testa på ungarna här hemma. Det gör ju liksom verkligen inget om det blir rester över. 😉

Klicka in och läs! Ha det bäst!

Tuvessonskan | Enkel vegetarisk mat

Så blev det en ny månad och det innebär att det är hög tid för mig att presentera månadens tema. Under den förra månaden gjorde jag, som ni vet, ett samarbete med Serla på temat kladdig mat du äter med händerna. Parallellt med detta tema hade vi på Månadens Gröna tema baljväxter så det blev en hel del linser, bönor och kikärtorockså. Mycket kul, god och kladdig mat med andra ord!

Ny bloggserie som ett stående månatligt inslag

Som ett nytt inslag här på bloggen kommer jag att från och med idag börja skriva 4 inlägg i månaden på ett visst tema som ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Målet och tanken bakom detta initiativ är att jag som matbloggare ska kunna inspirera er läsare till en grönare och mer smidig vardag.

Det tema jag har valt till min första serie är matrester. Serien kommer att gå…

View original post 1 229 fler ord

Kommentera

