Man vet att man är en aning nördig….

…när man skalar rotfrukter till kvällsmaten, tittar ner på allt skal i vasken och tänker att; Det här blir ju fantastisk bokashi-dunder till rabatterna i vår! 😆 

Och igen; Det ÄR en väldigt tillfredställande känsla att veta att all mat jag bär hem från affären (eller det jag senare i år odlar & skördar) stannar här hemma och kommer till nytta ute i vår täppa. Det är nördigt, jag vet men det bjuder jag på. Jag skulle vilja påstå att bokashi, kompost och grönsaksodling i största allmänhet är den sundaste ”matfixering” jag någonsin haft. 😉

Ha en fin söndag! ❤

Kommentera

