Blommig fredag – Månadens bild!

Jomensåatt. Det blev en runda vinter till här i nordvästra Skåne. Lite otippat men ändå inte helt oväntat. Och även om jag inte surar något nämnvärt över snön, det är ju trots allt fortfarande februari, så måste jag erkänna att det känns en aning drygt. Å andra sidan..kan man ju hoppas att en och annan liten mördarsnigel dör? Eller är det att vara väl optimistisk?

Hur som helst. Temat på den här fredagens blommiga fredag är ”månadens bild”. Singular. En bild. Åkay…. Få se…. Jomen nu tror jag att jag vet. Det får bli mina små ljustörstande broccoligroddar. Dom hade grott utan att jag sett det på morgonen och när jag kom hem efter jobb på eftermiddagen såg det ut så här;

img_2236

Eller hur kan man relatera till känslan? För visst är man som mina broccoligroddar nu? Bleka, lite rangliga (eller nåja.. lite knubbig då men ni fattar…) och oerhört ljustörstande? Vilken förbaskad tur att februari snart är slut och solen börjar försöka värma riktigt ordentligt ute. Vill ni kika på mer bilder från månaden så klicka in HÄR hos Bland rosor och bladlöss så hittar ni många länkar till fler bilder.

Ha en fortsatt fin fredagskväll! ❤

 

14 thoughts on “Blommig fredag – Månadens bild!

  1. Precis så känner jag mig, ljus-törstande, en dag men sol och jag sugs till fönstret. Nästa år skall jag starta med D vitaminer i god tid under hösten. God natt! /Charlotte

    Gilla

    1. Jag käkar D-vitamin i år och nog känner jag mig en aning mindre ljustörstig. Men sen tror jag överlag att vi trädgårdsnördar är mer ljustörstiga än andra. Av flera skäl.

      Ha det fint! /Veronica

      Gilla

    1. haha Nja… Då och då är jag bra sur och vrång jag med… Senast igår eftermiddag faktiskt. Men det vände med glass och tulpaner. 😉 Annars försöker jag nog för det mesta vända mitt tänkande mot det lite ljusare. Det blir trots allt mkt lättare att leva då.

      Ha det fint! /Veronica

      Gilla

  2. Hmm… känner mig inte alls ranglig men lite knubbig. Ljustörstande – alldeles klart efter en februari som mest varit dimmig på västkusten. Härligt inlägg om vårkänslor 🙂

    Carina

    Gilla

    1. Ja nog har det varit dimmigt alltid.. :/ Men nu går det på rätt håll, tack och lov! 🙂 Ha en fin lördag!

      Gilla

  3. Ja men precis så känner man sig!
    Idag har vi dock strålande sol och -4 grader och jag vet inte hur många decimeter fluffig snö som ligger över trädgården! Nu ska jag ut och så grönsaker! 😀
    Soooolllll….
    /Kitty

    Liked by 1 person

    1. Visst är solen helt magisk? Minsta lilla den visar sig så blir man alldeles lycklig! Ha en fin lördag! ❤

      Gilla

  4. Haha! Jag känner mig verkligen lika blek som en broccoligrodd men verkligen inte lång och ranglig med mina 1dryga 1,5 meter!
    och ”word” Det är verkligen förbaskat skönt att det snart är mars och våren på G!

    // Veronica SandaCottage

    Gilla

  5. Den som vore lite ranglig ändå…men julmaten och vinteridet har laddat kroppen med energi (!?) så bara solen och gumman Tö gör sitt så ska jag snart vara igång precis som de spirande fröna 🙂

    Gilla

    1. haha Jamen då klarar man ju vårbruket galant på ”energireserven” man har. 😉

      Gilla

Kommentera

