Utvald – Ett boktips! 

Att läsa heta & sexiga böcker är väl något av det roligaste och kittligaste man kan göra med kläderna på, bortsett från att åka berg- & dalbana då. Och böcker i den så kalla ”romance”-genren är alltid ett sant nöje att läsa. Min favorit är, än så länge, Simona Ahrnstedt. Hennes alldeles lysande böcker har bidragit till att jag mer aktivt letar upp snaskiga böcker. ”Tantsnusk!” säger maken och ja? Jag är ju lite tantig och gillar snusk så varför inte? Dessutom behöver maken sällan fråga vad för bok jag läser; fnittret från min vrå av soffan avslöjar mig. 😉 

Så efter flera olika tips på Instagram lånade jag hem Utvald av Meredith Wild. Saxat från Bokus; 

Erica Hathaway är nyutexad från universitet. Medan bästa väninnan lämnar stan för att göra karriär, bor hon ensam kvar i studentlyan och kämpar för att få sin online-butik lönsam.
Men Erica är van att klara sig själv. Och när en av de finansiärer hon hittar kräver delägarskap är hon snabb att nobba honom.

Enda problemet är att han är drop-dead snygg och fruktansvärt rik. Innan hon ens hunnit förstå vad som händer har han köpt henne en lägenhet i sitt eget hus!

Och ja jäklar! Där går det hett till mellan varven. Dock kan det inte mäta sig riktigt med Ahrnstedts böcker, kanske försvinner det smaskiga i översättningen från engelska till svenska? Ingen aning. Men klart är att Utvald trots allt är väl läsvärd om man gillar tantsnusk. Det är ingen bok som lämnar en berörd i själen. Utvald är som ett gott choklad & ett par glas rödvin; den roar för stunden men lämnar ingen ”hang-over” i form av omskakad läs-själ. Vilket den å andra sidan inte utgör sig för att göra heller. 

Givetvis var jag bara tvungen att ta med den till jobb så jag kunde läsa på min lunchrast!

Jag har givetvis bokat del två; Fångad för jag måste ändå veta hur det går för Erica och Blake. Och tantsnusk, choklad och ett par glas rödvin är faktiskt inte så dumt när allt kommer omkring. 😉 

Ha det fint! 

Kommentera

