Det stora #spenatupproret

Sara inne på Skillnadens trädgård uppmanar dom som har tid och lust att så spenat ute nu. I pallkragar, tråg och växthus. Ni kan läsa mer om hur och varför i det här inlägget; Det stora #spenatuppropet! Varför är i sig en rätt dum fråga egentligen. Varför inte liksom? Kul att testa ju! För givetvis kände jag att jag ville hänga på!

Efter en stunds hackande och grejande så fick jag fram en jämn så-yta att hälla ut fröna på. Balto var mycket konfunderade över mitt tilltag…

… vilket möjligen mina grannar oxå var men det bjuder jag på. Trots allt tror jag dom är rätt vana numera. 😛

När fröna var utspridda hällde jag på upptinad plantjord jag har här inne, lite snö och la på kompostgaller och fiberduk. Litar inte helt på Balto. Och definitivt inte skatorna. Däremot är jag inte ett dugg bekymrad för sniglarna. Åtminstone inte än på någon månad. 😀

Nu är det bara att vänta och se. Ska bli mycket intressant och se hur det går. Och under tiden funderar jag över det här med varmbänk. Skulle jag kunna ordna det redan i år? Eller ska jag ta det med ro och se nästa år? Trädgården går ju ingenstans så jag lär nog hinna prova det med i framtiden.

Ha en fin söndag! ❤

2 reaktioner på ”Det stora #spenatupproret

Kommentera

