Det gror! 

Tänk att det är samma fantastiska känsla när de första fröna gror varje år? Man känner sig liksom ”hardcore gardener”. Eller något åt det hållet åtminstone. 😉 Och nu snurrar det ju i skallen runt belysning, frö och vårens arbete ute i täppan.
Just idag snöar det ju här i nordvästra Skåne idag, kors i taket men det gör mig inget. Kan en och annan snigel dö av det så är det ju bra. Och snö lyser ju upp på ett sätt som är behövligt efter veckor med grådis och dimma dygnet runt. Det är lätt tröttsamt. Men på köksbänken gror hoppet om vår, det är verkligen en livlina så här års.

img_1907
Tomatpaprika
img_1908
Purjolök. Visst är det lite coolt att dom liksom tittar upp dubbelvikta?
img_1909
Rotselleri. I år ska jag gallra så jag faktiskt får till en rejäl rot! Man lär sig av sina misstag. 🙂

När det kommer till mina groddar och bladgrönt så spirar det där med. Både rädisor och spenat har börjat gro. Ska under dagen ta ner dom under lysrören tillsammans med de andra småttingarna.

Rädisa

På morgonmackan idag hade jag faktiskt gurka men framförallt både ärtskott och rättikagroddar. Gott och nyttigt!

Idag är första dagen på en veckas semester. Har inget särskilt planerat men samtidigt mycket jag vill göra som att bygga en lysörshylla, kall-så lite mer och köpa några fler pluggbrätten. Sen skulle jag behöva röja i garaget och tja.. Ett varv på gymmet vore bra det med. Sen har jag ett par bokade grejer jag ska göra, som att prova ut ett par nya glasögon. Och så vill jag sticka vidare på min tröja som jag stickar lite på frihand. Ja ni hör ju själva. Det är nästan så jag blir stressad. Men bara nästan. 😉 Jag tror jag börjar med lite yoga här hemma och tar det efterhand helt enkelt. 😀

Ha en fin onsdag! ❤

En reaktion på ”Det gror! 

  1. Det är underbart när man ser att fröna gror, lika härligt varje gång. Varje gång jag ser bilder på frösådder på IG känner jag att jag vill komma igång med sådderna men huset är helt upp och ner pga köksrenovering så jag har bestämt mig för att jag skall hålla frösådder inomhus till ett minimum, det blir nog bara tomater och kronärtskocka i år kanske rotselleri. Men både rotselleri och kronärtskocka är hög tid. Trevlig helg! Kram /Charlotte

    Gilla

Kommentera

