Destination Thailand. – Ett boktips. 

I dagarna läste jag ut ”Destination: Thailand” en bok som jag inte mindes jag bokat på bibblan men som plötsligt fanns att hämta. Misstänker att jag sett den på Instagram och känt att den måste jag läsa. Konstaterade när jag öppnade den att den är skriven i ”jag-form” något jag inte alls gillar men jag började ändå att läsa. Och glad är jag för det, för vilken pärla till bok! Den är inget litterärt mästervärk i stil med Backmans ”Björnstad” men antagligen precis vad jag behövde. Den är lättläst, humoristisk och går i samma stil som Bridget Jones Dagbok.

Georgia och Alex skulle gifta sig, de skulle leva lyckliga i alla sina dagar. Så varför sitter Georgia, när den stora dagen är inne, gråtandes över en avslagen drink på en strand i Turkiet?

Så här kan det inte fortsätta, bestämmer Georgias bästa vän Marie, och tvingar henne att skriva en lista på saker hon skulle vilja göra, saker hon gett upp för att vara vuxen tillsammans med Alex. Med självförtroendet på absoluta botten och en begränsad budget drar Georgia till Thailand i ren desperation. Det blir ett äventyr som inte riktigt går enligt planerna, som ovan resenär begår hon det ena misstaget efter det andra. Georgia blir allt mer splittrad och vilsen; om hon inte är Alex fästmö, vem är hon då?

Men det fantastiska med att gå sönder är att man får en chans att bygga ihop sig själv igen, och den nya Georgia är kanhända någon som hon slutligen kan känna sig stolt över.

Klicka på bilden så kommer ni till den inne på Bokus.

Boken fångade mig så pass mycket att jag bar den fram och tillbaka till jobb under helgen som gick. Allt för att jag skulle kunna fortsätta läsa den på mina raster. Det är ett rätt bra betyg trots allt. Boken slutade inte heller alls som jag trodde vilket gjorde att jag blev ännu gladare över att det kommer en fortsättning! ”Destination Indien”. Och idag upptäckte jag att det även kommer en del tre; Destination: Chile! Nice! som mina barn skulle sagt. 😉 Det lite roliga i detta är att böckerna delvis är baserade på författarens egna upplevelser. Hon har själv blivit dumpad strax innan sitt bröllop, sålde allt och gav sig ut för att resa. Under tiden som hon reste startade hon en blogg; Not Wed or Dead för att på så sätt hålla kontakt med familj och vänner. Bloggen växte och tja…resten är historia som det så bekant heter.

Klicka på bilden så hamnar ni på uppföljarens sida inne på Bokus.

Den släpps den första mars och jag ser så fram emot att få fortsätta följa Georgia på hennes resor. Snacka om att jag kommer att hårdbevaka den på biblioteket!

Ha en fin tisdag! ❤

Kommentera

