Blommig fredag – Månadens bild.

Temat den här fredagen inne hos ”Bland rosor och bladlöss” är; månadens bild. Jag har ingen bild på täppan så här års. Jag är ju knappt där ute. Jag läser om andra som är ute och gnor i täppan så här års, särskilt eftersom vi har det så pass milt som vi faktiskt har det, men där är inte jag. Jag låter täppan vila och smider planer här inne så jag är redo när vårkänslorna kommer på riktigt. I år har jag inte ens dragit igång några sådder inomhus, vilket jag brukar göra. Nä. Dom väntar jag med till i februari. Jag hinner med det jag tänkt och vill ändå.

Däremot har jag en hel del bilder från alla mina promenader och då tar jag den här som jag tog under en promenad runt byn för några helger sedan.

img_1564

Just den här dagen var jag trött och öm så dimman, trots att den var en av orsakerna till att jag hade mer ont, passade mig rätt bra. Hur ont jag än har så försöker jag åtminstone promenera en halvtimme om dagen. Det är mitt huvudmål vad det gäller motion överhuvudtaget så här års. Antalet dagar då jag har mer ont är betydligt fler så då gäller det att skruva ner kraven jag så gärna sätter på mig själv och gilla läget som det så populärt heter. Det är inte helt lätt att inte känna mig sjukt värdelös men samtidigt vet jag att jag oavsett ändå inte kan förändra något och OM jag trotsar värken och kör på ändå? Då blir det överjävligt och då kan jag inte träna något alls på ett par dagar.Det har tagit lite tid men numera anser jag att det är inte värt det. Alltså promenerar jag. Och klappar mig själv på axeln för det.

Hur som helst. Den här dagen var det helt vindstilla var det och alla ljuden blev så där vadderade som dom så ofta blir vid tät dimma. Vilsamt för själen samtidigt som kroppen ändå fick komma ut och röra på sig. När vi kom hem så var både jag och Vargen rätt våta av dimman men väldigt nöjda efter en runda ute i friska luften. Tänk så mycket gott bara en sådan enkel sak som promenad kan göra?

Ha det gott! ❤

15 reaktioner på ”Blommig fredag – Månadens bild.

  1. Vilken vacker bild på en härlig promenadstig! Som hundägare förstod jag direkt att du hade en, sen kom jag till slutet där det stod att du och ”Vargen” hade tagit en prommis. Heter han verkligen det, eller är det av dom otaliga smeknamn man ger sin hund!? Gillar det dock…..
    Var tvungen att leta efter en bild och hittade då en i ”Hundtäcke 2”. Ser ut att vara i vår (Santos) hunds storlek, 7 kg. Det är bra med hund då kommer man ut, vare sig man vill eller kan…..
    KRAM
    Susie

    Gilla

    • Precis. Man kommer ut i alla väder oavsett. 😊 Vargen är mkt riktigt ett smeknamn här i bloggen. Balto heter han egentligen.

      /Veronica

      Gilla

  2. Sådana bilder älskar jag. Den är fantastiskt vacker. Så fint med stigen som leder in i det okända. Jag brukar också ta kameran med mig ut när det är dimma. Färgerna blir mjuka och fina och bilderna stämningsfulla.

    Önskar dig en fin helg!
    /Anita

    Gilla

    • Dimma är ibland himla tacksamt att fotografera i, ljuset blir så fint.

      Ha en fin helg du med! /Veronica

      Gilla

  3. Promenader gör gott även om det ibland är trögt att komma igång. Särskilt om man inte har hund.
    Så härlig bild!
    Trevlig helg!
    /Anette

    Gilla

  4. Vilket otroligt vackert foto! Jag kan precis ana hur skönt det var att vandra där i dimman. En halvtimmes promenad om dagen är ju utmärkt om du fixar det!
    Jag har inte heller sått ett enda frö eller röjt det minsta i trädgården, så där är du inte ensam.

    Gilla

  5. Dimma är vackert på sitt sett.Just nu har vi tjock dimma här hos oss.Och då blir det så kallt och rått eftersom vi bor så nära havet.
    Promenera är så rogivande då får tankarna vandra som dom vill.
    Trevlig helg..

    Gilla

Kommentera

