Blommig Fredag – Jag längtar…

Den här fredagens tema på Blommig fredag är ”Jag längtar..”. Och det är ju rätt lätt faktiskt. Jag längtar UT i min täppa. 

Jag vill längtar efter att gå ut en runda bara för att upptäcka när jag går in igen, att det har försvunnit ett par timmar, bara så där. Jag längtar efter att gå ut i växthuset och känna den omisskänneliga doften av solvarma tomater och fuktig jord. 

Jag längtar efter den dagen då jag äntligen kan gå ut och känna vårsolen värma min nacke när jag lägger mig på knä och planterar i mina pallkragar samtidigt som man känner vårens förhoppningar i luften. 

Jag längtar efter att kunna få en idé och göra den till verklighet. Som när jag byggde till och formade om mitt pallkrageland för att göra det mer snigelsäkert. 

Jag längtar efter att kunna gå ut och bara andas. Sitta ner med en kopp kaffe och vila ögonen i allt som växer. 

Jag längtar efter att få gå ut, starta vattenspridaren och sen vakna tillsammans med min täppa medan dagens första solstrålar glittrar i vattendropparna på alla växter.  

Jag längtar helt enkelt ut. Ut i min älskade täppa… 

Fler inlägg i dagens tema på Blommig Fredag hittar ni HÄR. Ha en fin fredag. ❤

8 reaktioner på ”Blommig Fredag – Jag längtar…

  1. Längtan ut – det känner jag igen. Dagar när jag inte gjort något ute har jag en lätt frustrerad känsla på eftermiddagen. Tack och lov har vi haft så fint väder att jag varit ute varje dag 🙂

    Ha en fin helg! Carina

    Gilla

Kommentera

