Hej då 2016. Hej på dig 2017!

2016 har varit lite av ett ”mellanår”. Det var mycket som skulle hända, planerna var stora och en liten men dock väldigt viktig del av det hände men sen föll resten platt. Tanken var nämligen att vi skulle bygga om garaget till ett rum till, plus göra ett badrum till och få ökad boyta här inne men vi blev nekade bygglov. Och efter det gick liksom luften ur oss en aning. Och nu är det sista dagen på 2016. Tittar jag tillbaka så har det som sagt varit ett lugnt år. Åtminstone på ytan. Inga stora skandaler, ett par bröllop och två underbara ungar som plötsligt blivit ett år äldre.

Jag själv har en gång för alla kastat ut vågen och börjat göra en resa där jag ska hitta balans mellan mat och motion. Ett tillåtande sätt att tänka om mig själv. Den tänker jag fortsätta göra under 2017. Jag fyller 40 nästa år och vad vore väl bättre än att ge mig själv trygghet i mig själv som person i födelsedagspresent?

Trädgården blev ännu viktigare för mig det här året, den kommer att fortsätta vara det 2017. Jag är snart tillbaka som den där passionerade trädgårdsnörden jag en gång var.

Och för att fira detta faktum så beställde jag några påsar frö igår. Jag och Kärleken har inte riktigt samma syn på vad ”några” är i och för sig. Men allt är relativt. 12 påsar frö är väl några? 😉

Några nyårslöften tänker jag inte lägga. Jag tenderar att inte kunna hålla dom och så känner jag mig som världens mest misslyckade person, alltså skippar jag det. Jag har redan infriat en del av det där klassiska löftena som;

  • Sluta röka. Tänker faktiskt inte ens börja igen.
  • Sluta snusa. Se ovan.
  • Motionera mera. Tränar redan flera gånger i veckan.
  • Äta mer balanserat. Jobbar på det. Tror mig ha hittat en gyllene medelväg.
  • Börja banta. Nope. ALDRIG MER banta!

Det här är i och för sig löften jag kan lova att jag kommer att hålla. 😉

Hur som helst. Ikväll jobbar jag. Jag och mannen har firat lite nyår genom att äta en god hotellfrukost inne i stan. När jag kommer hem blir det lite ostbricka. Ingen större drama med andra ord. Kanske. 😉

Jag passar hur som helst på nu på att önska er alla ett riktigt gott nytt år! Vi hörs och ses nästa år! ❤

2 reaktioner på ”Hej då 2016. Hej på dig 2017!

Kommentera

