50 dagar med yoga! 

För ett tag sedan fick jag ett infall och tänkte att jag skulle yoga 100 dagar i ett sträck. Varför? Ingen aning. Egentligen. Men jag tror att jag liksom vill försöka hitta någon form av balans i min ”allt eller inget”-personlighet. Sen om yoga i 100 dagar är rätt väg att gå vette fasen men jag satt kraven på vad som räknas som yoga väldigt lågt. Fem andetag i en position räcker gott. Eller minst tre minuter med meditation.

Och nu är jag alltså halvvägs. Det har varit både lätt och svårt det här med att yoga varje dag. Ibland finns helt enkelt inte lusten. Men väldigt ofta handlar det om att jag sätter andras behov före mitt eget. Jag vill liksom inte vara i vägen eller ta plats här hemma. Lägg på att jag ibland har väldigt svårt att fokusera om det snurrar för mycket ljud här hemma så kan det liksom bli rätt klurigt. Men efter 50 dagar så går det allt lättare. Jag klarar av att stänga av ljuden runt om mig. Och jag tar för mig mer. Min hälsa är viktig. Punkt. Men det går inte att komma ifrån att det ibland inte har funkat alls. Då har meditationen på tre minuter i appen ”Mindfulness” varit räddningen samtidigt som det har varit förbaskat skönt.

 

2551700557
Bild från nätet..

Så.. Nu siktar jag på ytterligare 50 dagar med yoga/meditation. Jag återkommer om och när jag lyckas. Just nu ryggdunkar jag mig för att jag gjort 50 dagar. Jag är sjukt nöjd med att jag faktiskt hållit i och fått till det. Trots det tagit emot då och då.

Kommentera

