Skördetider i täppan..

Skulle bara ut och vattna imorse. Det slutade med att jag fick gjort både det ena och det andra. I början hade jag ju det eminenta sällskapet av Mini som gärna är med och grejar där ute.

img_7072

Tillsammans la vi ut gräsklipp i ett par pallkragar och jag fick svara på frågor om maskar, baggar och pantersniglar.

Idag valde jag att ta bort tre stora plantor av rosenskära som jag haft i pallkragen med rotselleri. I den här pallkragen grävde jag ner bokashi i vårvintras och jag har sällan haft så kraftiga och fina rosenskäror som dom. Men dom blev för stora. Det kom varken vatten eller sol till rotsellerin.

img_7037

Något som oxå växer så det knakar är squashen. Jag har två plantor och dom är så stora! Jag lär inte lida någon brist av squash. Däremot lär jag lida brist av vad jag ska göra med allt! Fick tipset om en tomatsås som Skillnadens Trädgård hade skrivit om som jag tror jag ska göra för slänga vill jag ju inte göra! Receptet på såsen hittar ni här; Snålaröra på tomat och squash

img_7036
Den vintersådda solrosen ”Solero” blommar nu vacker i en av kragarna. ❤
Sen grävde vi även upp årets första potatis. Dom ska vi ha till fisken ikväll, så lyxigt att kunna hämta in och äta gott från det egna landet. Även om vi inte är självförsörjande någon längre tid vilket gör lönsamheten i rena pengar mycket tveksam kanske den mentala lönsamheten obetalbar!

Inne i växthuset har vi skördat gurka sen ett par veckor tillbaka. Det är samma känsla av lyx och livskvalitet i det. Om någon vecka eller så är de första tomaterna oxå mogna och då lär vi inte behöva köpa tomater på ett tag då heller. Härligt!

img_7035

Pallkragelandet just nu;

= Mitt paradis på jorden.

Ha en fin tisdag! ❤

En reaktion på ”Skördetider i täppan..

Kommentera

