Smultron & svek – Ett boktips! 

 

Jag är inne i en riktig läsperiod nu och bara de senaste veckan har jag läst tre böcker. Att ha semester är fantastiskt. 😉 Hur som helst. Jag tänkte försöka ta upp det här med att ge lite boktips så här kommer ett; Smultron och Svek.

Det är en roman som är första delen i en serie om familjen runt restaurangen La Stella i Östersund. Saxat från Adlibris;

Liselotte kämpar för att finna balans i tillvaron. Hennes man Mario driver Östersunds mest populära restaurang, La Stella, och arbetar jämt. Själv har Liselotte fullt upp med barnen Sandra och Elias, med arbetet på resebyrån, med hemmet och med sina föräldrar. Och någonstans har hon en gnagande känsla av att livet inte blev som hon tänkt sig.

Boken är från 2010 och är som sagt första delen i en serie. Den låter kanske lite sådär grå när man läser det här men den är långt ifrån grå. Boken är välskriven med ett enkelt språk. Farten är så där lagom och man småmyser hela tiden man läser. För min del fanns det en hel del igenkänning i boken även om en del kändes lite väl tillrättalagt MEN… hade det inte varit för att barnen krävde sådana där triviala saker som mat så hade jag sträckläst den för den var faktiskt riktigt bra. Inte en femma men väl en fyra och när jag tröskat igenom alla de andra böckerna (Det är några stycken.. Typ.) som ligger här hemma i en prydlig hög sidan om sängen så blir det till att boka nästa del. <Och det säger en del.

Nu ska jag svälja sista slurken kaffe och bege mig till gymmet för ett pass Bodybalance. Ny realese på alla Les Mills koreografier den här veckan så det ska bli riktigt kul! 🙂

Glad Midsommar på er! ❤

Kommentera

