Täppan just nu..

Min trädgård är just nu så där makalöst vacker på alla sätt. Det finns gott om ogräs och skavanker men jag väljer att ha mina rosa glasögon på mig och ignorerar det. Lite som jag verkligen försöker göra med mig själv. ❤ Jag har börjat skörda något nästan dagligen nu. Som idag blev det både jordgubbar, smultron, ett gäng gurkor och en squash. Tänk att allting verkligen växer så där underbart som jag vill ha det? Det ser vid första anblicken en smula rörigt ut och det är det kanske lite oxå men bara lite. Jag har koll på mixen av blommor och grönsaker. Däremot måste jag kolla när jag ska skörda rotsellerin? Hur ser man att den är färdig så att säga? Jag får konsultera Google.

Vita smultron. Så goda!
Klassiska röda smultron. Har dom som marktäckare lite överallt i trädgården. Gott!
Doftpelargonen har börjat att blomma ute i växthuset. Trodde nästan inte den skulle klara sig när jag tog fram den ur förrådet i vårvintras men som så många gånger förr visar sig pelargonerna verkligen vara tåliga!
Flammentanz ❤
Ispahan; Klippte ner den rejält för ett par år sen med den effekten att den inte blommade förra året. Men i år så.. Fantastisk ros. Doften är så där klassiskt ”rosig”.
David Austin; vackraste gula rosen jag har i täppan. Kräver lite omsorg med gödning och försiktig betkäring men nu börjar den ta sig efter åren då jag försummat mina rosor rätt kraftigt. 
Pallkragelandet sett från växthuset.


Pallkragelandet sett från plommonträdet och den nya förlängningen jag grävde i våras. 

Jag har verkligen paradiset utanför min altandörr.. ❤

Ha en fin kväll!

Kommentera

