Flis + Vattenglas = snigelfritt!

Det går undan i täppan nu. Från smått till så prunkande att jag liksom får nypa mig i armen över hur fint allt växer. Jag har fullt upp med att greja i trädgården, utbildning, jobb, barnen och träna så jag hinner liksom inte med att blogga. Jag måste prioritera helt enkelt. Instagram har blivit min lilla blogg på något sätt. Det känns som jag upprepar mig när jag bloggar oxå. Får se om jag kan få någon ordning och struktur på det så småningom. 

Squashen frodas!

Hur som helst, vad jag verkligen vill uppdatera om här på bloggen är mitt pallkrageland och snigelkriget. Redan tidigt i vårvintras var jag ute och klippte övervintrande småsniglar. Och senvåras la jag ju barkflis runt hela härligheten och sen behandlade jag kragarna med vattenglas. Och peppar peppar så verkar det funka riktigt bra! Jag har hittat några enstaka småsniglar men de är ju inte en promille av förra året. Jag har till och med kunnat så, skörda & äta rädisorna som jag sådde mellan raderna av rotselleri. 


Rotselleri som växer så det knakar. Purjolök, gul lök, ärter, majs, kryddplantor, potatis & Rosenskärorna och solrosor, allt får vara ifred. ❤ Jag har till och med lagt gräsklipp mellan plantorna! 


Nu återstår det att se om detta håller i sig hela säsongen men det verkar ju onekligen lovande! 

Rosenskära


Kärt besök i täppan i år igen. ❤️ Nu ska jag försöka blogga lite oftare men jag lovar inget. 😉 

Ha det gott! 

3 reaktioner på ”Flis + Vattenglas = snigelfritt!

Kommentera

