Det är något som inte stämmer. – Ett boktips. 

I veckan läste jag Martina Haag´s ”Det är något som inte stämmer”. Det är en bok jag hört talas om rätt länge men dragit mig för att läsa. Dels för att jag inte gillat någon av hennes tidigare böcker och dels för att den handlar om otrohet och skilsmässa. En del saker ligger verkligen i det förflutna numera. Men jag är ju en nyfiken själv så jag beställde hem den från bibblan och började läsa den. Den är skriven i ”jag-form” något jag inte gillar men jag tog mig förbi det tack vare att den var så pass lättläst. Och jo… På flera ställen högg det till av igenkänning. Framför allt tankarna runt barnen och skammen över att inte ha lyckats hålla ihop äktenskapet. Trots att det varken var huvudrollsinnehavaren eller mitt val att skiljas. Den djupa sorgen och den innerliga önskan om att allt skulle bli bra igen, fanns oxå där.

Men.. tja… den föll ändå. Efter allt jag läst om den så föll den.. Visst berörde boken, det gjorde den. Och den var en bladvändare. Började halv sju och var klar med den strax innan 22 eller så. (jag jag läser mkt fort…) Men jag kan inte säga att den var lysande heller. Det var en bok jag ”skulle” läsa bara.

Saxat från Bokus;

Man hör om hur det händer andra. Man tycker synd om dem. Och man vet, innerst inne, att det aldrig kommer att hända en själv. Men man har ingen aning.
Det här är en roman om överlevnad. Om betydelsen av en rödrutig jacka. Om tama järvar med eldkastare. Om en bottenlös fjällsjö, dit ingen får gå, och om hur man reser sig, trots att man är helt säker på att man inte orkar längre.

Vill ni ha en lättläst bok som berör lite och har inget annat på sängbordet så läs den. Annars välj en annan.

img_5322

Ha en fin lördag! ❤

3 reaktioner på ”Det är något som inte stämmer. – Ett boktips. 

  1. Den står på min inköpslista, men liksom du tvekar jag en del på grund av innehållet. Tror nog ändå jag köper den, kan inte låta bli, helt enkelt. Är den snabbläst dessutom, så (jag läser också snabbt).

    Fast du har ju döpt om titeln, hörru!!!

    Gilla

Kommentera

