En ”snabbis” i täppan…

…och nej. Det är inte vi som är vårystra och plötsligt har ett behov att skriva om det. 😉 Men erkänn att ni undrade?? 😛 Nej. Det är mer det här att jag bara var ute en snabb runda ute i växthuset och täppan innan kvällspasset på jobb. Mer fanns det inte tid till. Tyvärr. Ska man hinna både vara social, gå på möte, träna och jobba får trädgården stå tillbaka lite. Som väl är så tåler den det. 

Men lite hann jag med. Jag fick planterat om jätteverbenan och några rotselleri. Flyttat runt på tomater och konstaterat att pionerna är på G i de olika rabatterna.  

Jätteverbena

 
Pärontomaterna måste ha nya krukor. Tur jag är ledig imorgon.

Sen fick vi ett kärt besök igår; första igelkotten var inne på altanen och letade mat. Härligt! Förra sommaren hade jag en hel liten familj. ❤

Bild från nätet.

Och om ett par veckor eller så kan jag knapra på de första hemmaodlade rädisorna då de gror så vackert i lådan ute i växthuset. 


Ha en fortsatt bra kväll! ❤

 

Kommentera

