Då cyklar jag igång Ica-klassikern!

Idag gick startskottet och jag har nu 9 veckor på mig att med min treväxlade gamla Bettan cykla ihop 30 mil. 

30 mil. Det är ju en bit… 

Men om man bryter ner det lite så är det knappt 5 km om dagen. Eller 3,5 mil i veckan. Det känns genast mer hanterbart när man ser de siffrorna. 🙂 

Pumpade däcken, knäppte på mig hjälmen och startade ljudboken för min första runda idag.   

Tog det lugnt. Blev påmind om hur ont i baken jag får av att cykla så i helgen blir det till att handla en mjukare sadel. 😛 Men annars känns det bra. 

Vad som mer känns bra är att solen skiner, jag är ledig och jag har en orörd och oplanerad eftermiddag framför mig. Det betyder trädgårdstid! Min plan är att jobba vidare med pallkragelandet, plantera vinbärsbusken och jordärtskocka plus att flytta en rabarber. Vi får se hur långt jag hinner. 

  
Ha det gott! ❤

En reaktion på ”Då cyklar jag igång Ica-klassikern!

Kommentera

