När fredagsmyset går snett…

Kommer hem från jobb. Vrålsugen på något. Spelar ingen roll vad. Bara det är något utan puls. Hittar digestivkex och sambons nypoppade popcorn.  Lyfter mobilen…

…och anmäler mig till ICA klassikern!

Jomensåatt. Det hade troligen varit säkrare med rödvin och choklad. Men.. Jag har faktiskt lekt med tanken ett tag. Det här tilltaget är inte häften så impulsivt som de där perennerna jag ”råkade” beställa från Odla.nu under rasten på jobb några timmar tidigare.


Så. Om två dagar börjar första omgången, den så kallade Vätternrundan. Vilket betyder att jag ska cykla 300 km på 9 veckor. Man får hoppas att min rumpa inte glömt bort åren i hemvården helt.

Sen är det;

  • Vansbrosimningen. Det vill säga 3000 meter simning på 6 veckor.
  • Lidingöloppet. 30 km gång/löpning på 6 veckor.
  • Vasaloppet. 90 km skidor/stavgång på 6 veckor.

Så. Med andra ord har jag lite att göra fram över. To be continued… så att säga.

 

Åsnan i bilden har inget med texten att göra. Tyckte däremot det var en rätt kul bild.

 

Kommentera

