Köpa lycka? (Så klart man kan! Så länge det är på rätt ställe! ;-))

I förmiddags la jag upp den här bilden på Instagram;

Och så när jag snurrar inom min lokala handlare för att köpa ett par säckar jord så har dom av en händelse utförsäljning av alla fjolårets perenner och buskar. 50%? tänkte jag och bestämde mig för att gå ett varv i röran.. Och tänka sig? Där, mitt i allt som var visset och man inte riktigt kunde avgöra om det levde eller inte, stod en alldeles prima vinbärsbuske! Jag som tänkte bara för någon vecka sedan att jag skulle haft en till buske med röda vinbär? Så… lämpligt? 😉

Betalade blygsamma 116 riksdaler för både säckarna med jord och busken. Kände mig riktigt nöjd när jag körde där ifrån. Att jag sen kanske egentligen borde lägga pengarna på ett par nya jeans eller dylikt, det är faktiskt inte alls relevant. Ett fynd är ett fynd och fynd kan man liksom inte bara strunta i. Det är sen gammalt… 😉

Ha det gott!

Kommentera

