Dax för nästa hink!

Nu är första hinken med bokashi knökfull och satt på efterjäsning. Hittills har det inte kommit ett dugg lakvatten men idag tömde jag ut en del faktiskt. Just nu tar jag inte till vara på lakvattnet men längre fram ska jag spara och gödsla tomater och gurka med det ute i växthuset.   

Nu hade jag ingen Jula-hink hemma och behövde ha en ny hink typ nu så jag borrat i den ena av två spannar som jag fått från jobb. Med tanke på att inte barnen är hemma den här veckan och vi då inte lagar lika mycket mat, lär vi klara oss med den här. Den innehåller dock 10 liter så det är ingen pytte-pytte-hink heller. 

 

Ska bli rackarns kul att gräva ner den första i pallkragarna där ute om två veckor. 🙂 

Ha en fin måndag!   

Jag sår sommarblommor & Vargen håller koll. ❤
 

3 reaktioner på ”Dax för nästa hink!

Kommentera

