Det här med ”bra och ha”?

Det är samma sak varje vår… Man tycker att man sår lite så där lagom med frö? Men så för säkerhets skull så slänger man ner några extra frö, ut i fall att några frö inte gror…. Givetvis gror 90 % av fröna. (Eller inga alls. Men det är väldigt ovanligt. Faktiskt.) Och så står jag här, IGEN, och funderar på hur många jag behöver? För att liksom sen skola om några extra ut i fall att någon planta dör på vägen. (Vilket faktiskt sällan heller händer.) Vilket i sin tur leder till den årliga monumentala platsbristen i månadsskiftet maj/juni.

 

Tio prima små plantor av tomatsorten ”Moneymaker”. 😛
 
Tomaterna är ett utmärkt exempel. Jag sådde nästan alla fröna av nästan alla fyra sorterna vilket nu innebär att jag har ungefär 50 små tomatplantor. Jag ska lämna bort ungefär 15 av dom och ”behöver” väl åtta själv. Bara 25 tomatplantor för mycket. 

Jomensåatt… 😜

2 reaktioner på ”Det här med ”bra och ha”?

Kommentera

