Det gror i mina vintersådder!

Tänk så fånigt lycklig man kan bli över ett något som naturen gör ständigt och jämnt? 😛 Men det är lika stor grej varje gång det händer hos mig. Och när det kommer till vintersådder så är jag faktiskt en riktig novis. Jag har bara gjort det någon vår och det var en del år sedan. Men det var med hyfsat gott resultat.  

 

Vad som är riktigt nytt för mig och som jag har gjort efter inspiration inne på Instagram är att jag vintersått anueller, sommarblommor. Och det verkar funka för solrosen har börjat att gro den med. Fräckt! Och ett sätt att spara på platsen här inne. Nu väntar jag bara på att resterande ska gro. Det ser ut som att det börjat att gro i byttan med röd rudbeckia. Men i lådan med pampasgräs och vit rudbeckia är det än så länge bara jord. Spänningen är olidlig… 😉  
Krokusen däremot blommar så sött. Jag har på tok för lite krokus i täppan. Ja på tok för lite lökväxter överhuvudtaget. Jag gillade dom inte förr. Varför vet jag inte. Nu blir jag riktigt glad och tycker det är himla kärt med de allra första blommorna på våren. Får ändra på detta till hösten.  

Nej.. nu ska bege mig till skogen för en promenad. Det blev både godis och lite goda ostar med kex igår som J hade fixat till oss. Jobbar ikväll och tidigt imorgon bitti. Så vi hade ”vår” påsk igår. Och det var mumsigt värre men det känns lite i kroppen idag. (Sambandet vita kolhydrater och nivån på smärtan blir allt tydligare…) Dock håller jag mig till promenad. Jag saknar (!) att köra ett tyngre yogapass eller styrketräning men hostan och snuvan har bitit sig kvar så jag har bestämt mig för att hålla mig lugn tills på måndag. Bättre att bli frisk än att förlänga skiten genom att vara dumt envis. Jag är som sagt knappast någon elitmotionär. Jag tränar för min hälsa och för att det är kul. En veckas uppehåll är inget i det stora hela. Känns så skönt att äntligen ha släppt den stressen runt min träning. Nu går mitt välmående först. Inte vad jag ”borde” göra för att ”duga”. Det är sann frihet. ❤️

  
Ha en fin påskafton! ❤ 

En reaktion på ”Det gror i mina vintersådder!

Kommentera

