Mer omskolning! 

Då förkylningen fortfarande huserar i kroppen på mig och jag knappast tränar inför en triathlon-utmaning valde jag att hålla mig relativt lugn igår med. En timmes promenad i maklig takt längs nya stigar var allt. Utan den minsta ångest över att det inte skulle vara tillräckligt. Skönt! 
När jag kom hem och ätit lunch tog jag tag i nästa omgång med småplantor. Det ihop med en kopp te och ljudboken ”En nästan vanlig man” (har nu lyssnat fem timmar och vet fortfarande inte om jag tycker den är bra, men jag är allt för nyfiken på hur allt ska gå så jag antar det säger en del…) och tiden flög iväg.   

Det blev ett gäng tomater och paprikor. Plus några solrosor och ricin. Alla omplanterade i krukor av tidningspapper. Bara att sätta rätt i jorden i en större kruka om någon månad. Smidigt! Och ekonomiskt.   

Sen åkte den andra sorten av årets potatisar ”Inova” på förgroddning. Även det i tidningskrukor. Förra året köpte jag färdiga från Lord Nelson, smidigt att bara sätta det rätt ner i jorden men rätt onödig kostnad. Hemmagjorda krukor lär funka precis lika bra. 🙂

 Hann med mycket igår tyckte jag. Utan att för den sakens skull stressa. Tanken var väl att jag skulle hinna rensa en rabatt oxå men jag tyckte vinden var kall så den fick vänta. Springer ingenstans skulle jag tro. Vi befinner oss ju trots allt bara i mars månad. Men visst längtar jag. Ser fram emot att få spendera massor med tid ute i min täppa i år. Tänk att den väntade tålmodigt under åren då trädgårdslusten försvann? Vilken lycka att trädgårdslusten återvände tillslut… ❤   

Glad Påsk på Er!

  
 

En reaktion på ”Mer omskolning! 

Kommentera

