Tre rosor…

..har jag på årets önskelista. (Sen att jag inte riktigt har koll på var jag ska ha dom är ett delikat problem. Det brukar lösa sig. Jag är ju inte den strukturerade typen utan mer ”finns det hjärterum så finns det stjärterum.. Jag har planer på att gräva mer rabatter. Jag har bara inte förankrat dom planerna med han som numera kör gräsklipparen runt alla rabatterna. 😉 ) 

  • Aimible Amie; den första rosen jag bar hem till min täppa 2004. Jag fick den av min mor när vi besökte Rosdagarna på Fredriksdal. Men under årens lopp verkar den ha försvunnit. Som så många andra av mina rosor som försvann under åren då jag trodde min trädgårdslust var borta för alltid…
Bild från Pinterest
  • Rosa Mundi; Oxå en ros jag har haft men tagit bort under åren efter skilsmässan. Allt skulle bli effektivare och enklare att sköta tyckte jag och grävde bort sånt som jag grävt ner med sådan omsorg. Nåja.. Det går ju att rätta till. 
Bild från Pinterest
  •  Crown Princess Margereta; är däremot en ny skönhet som jag visserligen trånat efter länge men ändå inte kommit mig för att införskaffa. Har stått med näsan i den många gånger. Doften är, som den så ofta är när det kommer till Austinrosor, fantastisk. 

 

Bild från Pinterest
 
Nätt och bra lista inte sant? 
Än så länge. 😉

Kommentera

