Kriget har börjat..

Hittade den första här om dagen. Hittade och dödade 24 små och en stor idag. Jag pratar så klart om sniglarna. Jag lyfter på så många stenar jag bara kan när jag fixar i rabatterna. Det är en ojämn kamp, mina grannar antar jag skiter mest i vilket då dom inte har samma odlingsintresse som jag och jag försöker att inte bli matt av vilket underläge jag kämpar ifrån utan jag väljer att tänka att för varje dödad snigel är det väldigt många mindre generationer sniglar som mumsar på mina grönsaker senare i vår och sommar. Jag gör åtminstone vad jag kan i min täppa. Snart ska jag preparera pallkragarna och handla hem snigelgift. Tills dess klipper jag på… 

   
 

Kommentera

