Vem är det som stökar till det?

Varje vår samma visa? Man öppnar dörren till växthuset och upptäcker att det ser ut som någon slängt in en handgranat och stängt dörren. 

  
Varför är det så? Vem stökar till det så? Varje vinter? I år kan jag delvis faktiskt skylla det på Gorm och någon annan stormig typ. Hösten och vinterns stormar har gått hårt åt växthuset och vi har mer än en gång fått sätta bortblåsta rutor på plats. Som väl är har rutorna i sig inte orsakat någon skada när dom blåst iväg. Dock är jag fortfarande av med en av rutorna i dörren. Men med tanke på hur fort varmt det blir i växthuset är det inte hela världen. Fast det hade varit rätt bra ändå så här under den kalla våren när jag tänkte ha småplantor där ute. 

Hur som helst. Det var bara att hugga i och börja röja där ute. Och tiden bara fläg fram. Rätt vad det var hade det gått två timmar, växthuset var uppröjt och jag hade sått både ringblomsfrö som jag glömt kvar i höstas ute i växthuset, palsternacka, blåklint, squash och spenat. 

 

Klädde en svampkorg med tidningspapper innan jag sådde spenat i tråget. På med huva & fiberduk så får vi se om det blir en tidig spenatskörd i år. 🙂
  
Plockade ringblomsfrö i höstas. Bland annat. Slängde ner ett gäng i en godislåda. Ska bli spännande och se om dom gror men det tror jag. Ringblommor växer lite varstans numera i min täppa. Sår sig själv utan fjäsk. Sånt gillas!
 
Härligt produktiv dag. Utan stress. Bara njutning. Förkylningen sitter där den ska än men den är inte direkt värre heller. Dock är det tveksamt om jag kör in på yogan imorgonkväll. Det hade varit kul.. Men roligare när jag är frisk. Bara att sitta i båten och vänta tills det dragit över. Ikväll är det bara jag och Storebror hemma. Sambon är på träningsläger och Mini på kalas med sin pappa. Konstig känsla. Men mysigt att bara rå om en av pojkarna på samma gång. Vi skulle gått på bio men han är bra förkyld han med så jag tror inte vårt hostande varit uppskattat av andra på bion. Istället har vi bio hemma. Sonen har bäddat till oss på golvet med kuddar och filtar. Det och en rejäl skål popcorn och godis funkar himla bra det med. 

Ha en fin kväll!   

Kommentera

