Trädgårds-fredag!

Det blev som jag tänkte mig imorse. Nästan. Förkylningen har blivit värre men det är som det är med det. Bara att gilla läget och vila. 

Fast vila är väl en sanning med modifikation. Egentligen. Jag HAR tagit det lugnt. Men jag har pysslat hela dagen. 

     
  Purjolöken och rotsellerin har grott över förväntan, härligt. Även broccolin skolades om idag. Ihop med verbenan och dahlian. 
Luktärten kom ut på liftning; 

 

Alla sätt är bra. Som det så bekant heter. Sen trotsade jag min förkylning och gav mig ut i finaste stassen för att röja lite.  
  

Doften av jord och solen som värmer lite på ryggen. Det är något visst när man smyger igång om våren.   

Allt visset åker i rabatten jag började på förra året. Bottnar med visset material, på med kompost sen behöver jag förhoppnings vis bara toppa med lite köpejord. Återbruka och mata jorden. Sen ska det bli en skuggrabatt här. Den på framsidan av huset ska bort så här ska det växa en blandning av ormbunkar, funkia, någon klätterväxt och annat smått och gott som jag kan hitta. Fortsättning följer. Nu blir det Taco-fredag! HEPP!

Ha en fin kväll! 

Kommentera

