När det inte riktigt går som planerat…

Ledig fredag. Det är fint det. Jag hade bokat in mig på ett Bodybalance-pass nu på förmiddagen. Skulle få saker gjorda här hemma… Men redan igår så anade jag ugglor i mossen och jag fick mina misstankar bekräftade idag då jag vaknade med riv i halsen. Inte så att jag mår riktigt dåligt. Men det kliar i halsen och jag är lite snuvig, ingen mancold med andra ord. Förr, typ förra året eller så hade jag ändå kört och tränat, ändå kört på med allt vad jag tyckt jag skulle hinna med men idag är jag lite klokare. Äntligen som min kära mor nog skulle uttrycka det. 😉

Istället för att köra på som fasen så bokade jag av träningen, drog på mig mysbrallorna och lät håret vara okammat. Kan hända att jag blir sämre ändå men jag blir det definitivt av att fara på som ett skållat troll. Istället så tänker jag pyssla om alla mina sådder och småplantor. Det börjar ju bli lite trångt under lysrören och åtminstone purjolöken behöver skolas om. Vilket i sig inte kommer att göra det mindre trångt under lysrören men det är ett kärt besvär.

3d85775c3fb0916f99264470f6ec8934

Från det ena till det andra? Jag har på sistone läst lite här och där om att odla jordärtskocka och det låter så spännande! Och gott.  Tjusigt värre att odla i pallkragelandet. Eller var jag nu kan få plats med dom. 😛 Frågan är nu var man kan köpa utsäde? Det här tål onekligen att forskas och grunnas över lite närmre..

1b63688df6146d656e0bc6a0f51ee2f3
(Bild från Pinterest.)

Ha en fin fredag gott folk! ❤

1d3024e4aa9e6632d589b0e7bbfa452d
Potatis & Jordärtsskocka (bild från pinterest)
Kommentera

