Hot yoga!

Efter en hel helg med total vila (inte ens promenader…) så längtade jag efter att få rätt ut kroppen i ett yogapass och jag hade bokat in mig på hot yoga uppe på filborna. Det är yoga i 35 gradig värme och första gången jag testade det.. Och ja… Svetten den lackade, tempot var relativt högt och jag älskade varje minut. Men. Jag hade aspvårt med balansen idag. Jag som annars har rätt bra balans fick inte ihop det och jag kände mig som värsta nybörjaren när jag stupade ner på mattan med jämna mellan rum. Men för övrigt kom jag ner och in i positionerna mycket enklare. Nästan inget gnissel alls i lederna och det uppskattas enormt! Just hot yoga och fibro har jag hört vara en bra kombo tack vare värmen och jag kan inte annat än instämma efter dagens pass. hot_yoga

Ska väl tillägga att just nu så känns det däremot lite mer. Men viss eftervärk räknade jag med och jag tycker det är fullt hanterbart och inte värre än att jag definitivt ska hänga på så fort jag får chansen nästa gång.

Ha en fin kväll!

Kommentera

