Trädgården lockar…

Igår drog trädgården i mig… Efter rundan i skogen kom solen fram på riktigt och jag gick ut och bara grejade lite. I höstas bara öste jag ut alla hinkarna från växthuset i pallkragelandet, det såg inte vackert ut men att slänga en massa jord och grönska på komposten eller ännu värre i kommunens kärl för trädgårdsavfall, kändes som rent slöseri. Igår konstaterade jag att maskarna gjort sitt. Det var bara att jämna till med kraftan lite.

Jag passade även på att flytta på en överkrage till en annan krage där det är tänkt att jag ska odla potatis. Mycket av det torra skröfset lät jag ligga kvar. Det ser kanske inte så prydligt ut men maskarna älskar det och i förlängningen även grönsakerna. Dessutom är det ännu väldigt tidigt på säsongen så det kan ligga.

Om några veckor ska jag ordna med flis, halm och hästskit för att boosta kragarna med energi och börja snigelsäkra dom. Apropå sniglar så rotade jag runt i komposten och dödade tre små slemmiga äckel så det är absolut läge att börja leta efter dom här nere i Skåne. Vi har ju knappt haft vad man kallar vinter så dom har klarat kylan alldeles utmärkt. Tyvärr..

Finaste sällskapet hade jag. Så klart. ❤

Nu ska jag iväg ett ärende och sen när jag kommer hem så väntar veckans andra pass av styrketräning och alla mina härliga luktärtsfrö som stått i blöt sen igår. Misstänker att jag inte har toarullar så det räcker till alla så jag får väl rulla egna av tidnings- och reklampapper. Återkommer om just krukor av tidningspapper i ett senare inlägg.
Och förresten? Kolla vad som växer i min purjolök? Det är inte purjo. Det ser ut som tomat faktiskt. Men frågan är var den kommer ifrån. Sådde inte tomat samtidigt som purjo… Skumt. Dock tänker jag vårda den av ren nyfikenhet. Så får vi se vad det blir av den.

Ha det fint! ❤

En reaktion på ”Trädgården lockar…

Kommentera

