Dansa zumba med mig!

Jag har väldigt liten taktkänsla plus en medioker kordinationsförmåga vilket gör att det här med att gå på danspass på gym alltid är en utmaning både rent fysiskt och mentalt. När jag fick erbjudandet om att hänga med på zumba igår tackade jag ja. Efter en stunds övervägande. Jag blir glad av att dansa trots att Peppe Eng är rena proffset i jämförelse.  Men så kikade jag närmre på schemat. Där stod zumba 2 (TVÅ!) det vill säga ett mer avancerat pass med högre tempo och svårare koreografi. Amen eller hur??? Men efter några lugnande ord från ”vännen” så hängde jag på. Bara för att konstatera att den där tvåan fanns med av en anledning… Dock tog jag mig igenom passet. Utan att trampa på någons fötter. Inte ens mina egna faktiskt. Och jag hade så kul! Det är ju som bekant det som räknas. Jag hade till och med så kul att jag kan tänkas hänga på fler gånger. Nu har jag fått en provvecka på Filborna så jag tänkte prova några pass när det passar och ikväll, eftersom min kropp mår helt ok idag, så blir det bodybalance. En blandning av yoga, thai chi och pilates. Kan funka fint för min kropp tror jag.

bodybalance

Men det är ikväll det. Nu tänker jag rulla ut mattan för att mjuka upp min kropp med lite yoga i all enkelhet, sen får jag se vad jag hittar på idag. Dricker kaffe. Sår lite frö. Kollar något avsnitt Game of Thrones kanske. Sortera tvätt. Sånt ni vet. Bara vara.

Ha det gott, vi hörs! ❤

Kommentera

