Det här med träning…

Måndag. Och det har snöat. Det är ju så dax nu kan man tycka. Men.. Det är bara att gilla läget. Mars är som mars brukar vara.

Idag känns det betydligt bättre i kroppen. Nästan som ”vanligt” igen. Tröttheten har gått från överväldigande till bara ligga lite i bakgrunden och smärtan ligger på en normalnivå. Vilket är ett tecken på att jag är på rätt spår med min träning, promenader och avslappningsövningar. Jag har tränat framför allt yoga regelbundet i snart 12 veckor, det längsta sammanhängande någonsin faktiskt. Om man bortser från löpningen när det begav sig. Inte har det varit kul att yoga alla gånger men jag har gjort det. Om så bara fem minuter. Och det är väl först nu som jag kan avgöra om det har gjort någon skillnad för mitt mående vilket jag bestämt tycker att det har. En inspirationskick var kursen som jag gick under åtta veckor. Att yoga hemma är supersmidigt och tidsbesparande. Rekommenderar det varmt till alla som är sugna. Men att gå på klass med instruktör är oerhört utvecklande. Nu är kursen över och jag har börjat att leta efter något nytt att hänga med på. Det finns en del yogaställen i Helsingborgstrakten. Plus att de rena träningscenterna har en del yogaklasser. Vilket kanske kan vara en fördel. Kombinera min styrketräning med yoga (och en massa andra kul pass) på ett och samma ställe. Å andra sidan har jag inga problem med att styrketräna här hemma. Får se var jag landar någonstans. Det lutar åt att återgå till Filborna Arena där jag hade medlemskap för en del år sen. Där finns det jag vill ha och behöver. Plus lite till. Då avslutade jag det då jag inte tyckte jag utnyttjade det tillräckligt mycket i och med mitt varannan-vecka-liv men nu när barnen är större och båda är i skolan så kan jag träna när dom är där på mina fridagar mitt i veckan och på helgen finns ju J hemma. De barntomma veckorna har jag en hel del tid att slå ihjäl nu när J hårdsatsar på fotbollen. Inget ont om min älskade Vargen men det är rätt trevligt att träffa folk och inte bara vara hemma alltid. 🙂

 

Hur som helst så tänker jag fortsätta med min träning på ett eller annat sätt. Jag är mitt uppe i två olika yoga-utmaningar och idag startade jag upp veckan och den här måndagen med ett vinyasa-flöde inne på Yogobe med Milla Floryd. Det var minsann rätt svettigt trots att det bara varade 20 minuter. Det behöver som sagt inte vara i flera timmar när det handlar om yoga. Det har jag sällan varken tid eller lust till, då är det bättre att göra mindre än att inte göra något alls tänker jag.

Nu blir det till att greja lite här hemma innan det är dax att köra till jobb för ett kvällspass.  Ha en fantastisk måndag! ❤

wpid-9241c584766c318a3e136f18dbd42063.jpg

 

Kommentera

