Hur går de med yogautmaningen? 

Jo tack. Det går bara bra vill jag påstå. Har yogat varje dag den här veckan hittills. Känns bra. Det har varit allt från prestationslös Yogapytt till rena lektioner.   

Jag har framför allt haft en tillåtande attityd till min yoga. Yoga är inte alltid kul. Även om jag vill att den framför allt ska vara just kul så behövs rutinen om jag ska bli bättre. För att bli bättre är ju oxå kul. Men de första dagarna tillbaka på jobb har varit rejält tröttande. Och smärtnivån i kroppen har ökat. Att börja på 75% var klokt. Jag har behövt och behöver vilan. Därför har yogan liksom fått vara som den är. Minst fem minuter på mattan har jag haft som krav men bortsett från det relativt kravlös och mycket luststyrd.   

 
Igår blev det både styrketräning och yogapytt med mycket framåtfällningar och twistar för ryggen och några rejäla bröstöppnare. Att relativt regelbundet liksom vrida ur kroppen har gjort under för min rygg under tiden på MMS-rehaben. Nu fortsätter jobbet och underhållet här hemma. Ska bli spännande och se var jag befinner mig i mitt mående till sommaren. 

Ha en fin lördag! ❤️

Kommentera

