Om jag bara ska handla en enda bok i år…

När det gäller min läsning och böcker så går det i perioder. Just nu är jag inne i en intensiv läsperiod och jag slukar i snitt en bok i veckan. Nu har jag inte platsen  till en massa böcker här hemma och jag är inte heller den sortens person som läser om böcker, vilket gör ”bibblan” till en guldgruva. Jag (och mina barn) är ”hej & tjena” med personalen på den lilla filialen här i byn. Inte ens under de perioder av lästorka går det särskilt många veckor mellan besöken. Att ”bara” låna böcker passar min läs-personlighet alldeles utmärkt.

Men! Det här med att handla böcker har ett undantag. Så klart. Ingen regel utan undantag. Och det är trädgårdsböcker. Jag älskar trädgårdsböcker! Jag har inte så många men dom jag har är vältummade. Köper liksom bara dom som är riktigt riktigt bra. Och OM jag nu ska handla bara en endaste bok i år och den ska vara bra? Då blir det utan tvekan Sara Bäckmo´s bok om Skillnadens Trädgård.

skillnadens-tradgard_omslag
Klicka på bilden så kommer ni till Bokus sida med boken.

Den släpps nu  den fjärde mars och jag har ju är så klart förhandsbokat den! Förhoppningsvis landar den hos mig i slutet av nästa vecka. För om boken ens är i närheten av Sara´s blogg om sin trädgård, så boken absolut underbar och jag ser så fram emot att få gotta ner mig i soffan med en kopp kaffe och läsa om ekologisk grönsaksodling. Och snart snart så kan jag starta upp på allvar ute i täppan. Det får bli lite mindre vintermånad och lite mer vårmånad först bara.

Ha en fin lördag!

Kommentera

