Årets tomater!

Beställt årets tomater idag. Det och druckit rödvin. Inte hela dagen alltså. Bara nu ikväll. Mest klargöra det. Så det inte låter som jag är värsta smygsuparen så här på en fredag.

Åter till tomaterna. Det råkade visst bli fem sorters tomater i år. Skippar physalis efter jag tyvärr inte få plats med allt jag vill ha. Vill ju ha gurka oxå. Och sallad. Och tja.. Ni vet.. Det finns mycket på listan. Men jag har en del över från förra året som jag tänker odla upp. Men mer tomater måste jag ändå ha. Eller hur?

Jag har frö kvar från förra årets pärontomater som var så goda!

wpid-img_20150812_184140.jpg

Förutom den så beställde jag följande från Wexthuset;

org-tomato-moneymaker
Moneymaker. Klassiker. Så god.
E 1691
Tumbling Tom Yellow. Gula tomater är aldrig fel.
tomat-tigerella
Tigerella. Haft den för ett par år sedan. Fantastiskt goda tomater!
tomatfro-chocolate-cherry
Chocolate Cherry. Namnet talar för sig själv.. 😉

Så.. Med detta sagt? Det blir trångt i mitt lilla växthus. I år igen. Som det kan gå… 😛

wpid-img_20150812_184735.jpg

Kommentera

