Knip-panik! 

Igår var det dax för att åka på yogakurs. Jag var inte alls i form. Varken mentalt eller fysiskt. Sömnen hade varit lite dålig och kroppen kändes tung och stel. Men jag körde in för jag gillar ju det trots allt.

Men det kändes ganska fort att jag fick lägga mig på en lite lägre nivå än annars. Det tog emot. Så in i bänken. Som löken på laxen så började det ganska omgående mullra misstänkt i magen och jag fick ha mer fokus på att undvika ett eventuellt utsläpp än att nå ner till tårna och andas djupt i magen. Det fanns ju liksom redan tillräckligt med luft i min mage för att uttrycka det milt. Det var så många knip att självaste Susanne Lanefelt hade blivit imponerad.

957592

Och sen hade vi ju de där skräckfyllda momenten då yogainstruktören kom fram för att hjälpa mig att ta ut rörelserna och korrigera. Jag menar; när man befinner sig i en position som denna;

sporty girl practicing salamba sarvangasana supported shoulderstand
Det är inte jag på bilden. Jag… ser mer intressant ut när jag gör det. Så att säga.

Att befinna sig i skulderstående och SAMTIDIGT har en lite mullrig mage? Då är det inte så sååå önskvärt att instruktören liksom ställer sig bakom mig och korrigerar mig… Men det gjorde hon. Och jag knep förtvivlat. För att dra en lättnadens suck när hon gick.  Dock inte för stor suck av lättnad. Att slappna av fullständigt fann liksom inte på kartan.

Men just som jag tyckte att jag hade kontroll över situationen så skulle vi lägga oss på mage för att göra olika bakåtböjningar. ”Nu är det klippt!” tänkte jag lätt förtvivlat. Och GIVETVIS. Det gick ju som det gick. I en sal med bara fem personer så var det rätt svårt att skylla på Vargen när jag relativt högt och tydligt släppte en fis. Jag försökte hålla allvaret men när jag hörde hur grannen på mattan intill fnittrade till så bröt jag ihop en aning. Sen kan man ju tycka att faran var över och jag kunde yoga lite mer avslappnat sista stunden men nope. Magen levde sitt eget liv. Det blev i det stora hela en rätt tillknäppt yogasession. Så att säga. Och nu vet jag av egen lössläppt erfarenhet, att äta en massa Läkerol under dagen som man har yogaklass på kvällen, det är inte alls en särskilt bra idé.

2 reaktioner på ”Knip-panik! 

Kommentera

